Een opleidingsaanbieder wil samen met een klant nagaan welke kenmerken van een klassikale training 'vergadertechnieken' minder goede scores haalden met het oog op het uitrollen in het najaar van een aangepaste versie in de volledige organisatie.
De trainer geeft een nieuwe leeractiviteit in en voert de doelstellingen van de leeractiviteit in.
De opleidingsaanbieder kiest voor de expertmodule omdat hij de vragenlijst volledig zelf wil samenstellen.
De opleider kiest allemaal vragen over de Invloed van de leeractiviteit op toepassing. Hij geniet volledige vrijheid.
De opleidingsaanbieder heeft het maximum deelnemers vastgesteld op 20 en kiest om de vragenlijst zichtbaar te maken voor deze 20 mensen via het aanmelden met een code op zijn eigen site.
De opleidingsaanbieder gaat de resultaten na en gebruikt ze om leeractiviteit aan te passen. Hij kiest ervoor om de score 69% te analyseren: hij wil per rubriek en per leerdoel nagaan wat hij moet wijzigen.
De trainer merkt dat het vooral de faciliteiten zijn die minder goed scoren. De overige rubrieken halen een zichtbaar gemiddelde van 70%.
Als hij dit resultaat vergelijkt met de benchmark, dan merkt hij op dat deze score anders niet zo laag ligt. Aan zijn test/assesments hoeft hij zeker niet meer te sleutelen volgens de benchmark.
Als hij kijkt per leerdoel, merkt hij dat de respondenten niet tevreden zijn over de eerste 2 leerdoelen, en dan weer wel over alle andere. De trainer kan deze stukken beter uitwerken, of er meer aandacht aan besteden. Idealiter spreekt hij daartoe een aantal respondenten aan. ROEM is immers Basis voor Communicatie.